Dina varor levereras tryggt och säkert med DHL till ett utlämningsställe i din närhet. Utlämningsstället väljs av DHLs system med automatik. Har du specifika önskemål om utlämningsställe så anger du det vid beställning i Kundnoteringar.
Ange vid beställning i Kundnoteringar om du vill att ditt paket skickas med PostNord i stället.
Fri frakt gäller vid köp över 699kr och har samma leveransvillkor som normalleverans.
Leveranskostnader
Ordrar under 699 kr, 69 kr i fraktavgift. Avgiften är samma oavsett hur stort eller litet paket eller brev vi skickar.
Ordrar som kostar över 699 kr är fraktfria och skickas till dig utan kostnad.
Avhämtning i butik 0 kr.
Normalleverans
Vi eftersträvar alltid att leverera dina varor så fort som möjligt.
Beställningar som läggs innan klockan 9.30 på en vardag hanteras och skickas i regel samma dag, och beställningar som läggs under helgdagar hanteras och skickas följande vardag. Bor du på en ö eller en annan lite mer avlägsen plats där du vet att leveranstider brukar vara lite längre så kan paketet dröja någon extra dag – vi skickar så fort det bara går, men är beroende av DHL och i vissa fall PostNord när paketet ska levereras. Finns varan inte i lager, kan det dock förekomma väntetid. Kontakta oss för information om leveranstid på utvalda varor.
Alla paket skickas från vår fysiska butik i Boden.
Fraktkostnaden du betalar är ett enhetspris och är samma oavsett hur stort eller litet paket eller brev vi skickar. I priset ingår våra omkostnader för att packa paketet. Paket som väger under 100g skickas i regel med frimärken och kommer således inte med något spårningsnummer.
Tveka inte att höra av dig om leveransen dröjer, så hjälper vi dig att reda ut vad som har hänt.
Om leveranstiden avviker avsevärt från detta kontaktar vi dig personligen
Vid extra hög orderingång kan längre leveranstider förekomma. Vi reserverar oss för slutförsäljning.
Restnotering
Om en vara är restnoterat kommer vi göra dig uppmärksam på detta på din orderbekräftelse.
Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Det skickas då ett sms eller mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.
Dröjsmål i leverans
Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt så fort som möjligt så kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som gäller för PostNord och DHL ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tid.
Hemleverans
Du kan få din beställning direkt hem till din adress utan att behöva gå till ett utlämningsställe mot en extra kostnad på 99 kr. Detta alternativ gäller endast posten
Rätt att radera order
Vi förbehåller oss att kunna radera din order vid eventuella felskrivningar av varor och priser och står för returfrakten om fel uppstått vid redan skickad order.
Glittra kan inte hållas ansvarig för omkostnader en felleverans måtte medföra
Hämta i butik
Du kan välja att hämta din beställning i vår butik på Sturegatan 14 i Boden. Vi har öppet 10:00 – 18:00 på vardagar och 10:00 – 15:00 på lördagar (söndagar och helgdagar stängt).
Efter lagd beställning får du en orderbekräftelse och när din order finns redo att hämta i butiken får du ett mail.
Om varan inte hämtats från butiken inom en vecka, om inte annan överenskommelse gjorts, tolkar vi det som att du ångrat ditt köp och kontaktar dig.
Observera att ingen frakt tillkommer när du väljer hämta i butik.
Leverans utanför Sverige
Vi har i dagsläget ingen möjlighet att skicka beställningar utanför Sverige.
Leveransskyldighet
Glittra är skyldiga att leverera varan du beställt inom 30 dagar efter din beställning om ingen annan leveranstid överenskommits. Om Glittra inte levererat i tid och det inte överenskommits om annan leveranstid eller förseningen beror på dig har du rätt att häva avtalet. Glittra betalar då tillbaka det du har betalat snarast och senast inom 30 dagar efter att vi mottagit din hävning av avtalet enligt konsumentköplagen. Läs mer på Konsumentverket.se
Stick- & virkbeskrivningar
Gratis stick- och virkbeskrivningar kan du skriva ut på vår mönstersida. Vill du att vi skriver ut åt dig så tar vi en liten avgift för detta och summan står på varje mönster.