Här har vi försökt sammanställa de vanligaste frågorna och svaren kring våra garn, villkor och annat som kan vara bra att veta om Glittra garnbutik. Skulle det mot förmodan vara något du inte hittar svaret på, hoppas vi att du kontaktar oss, så vi kan hjälpa dig.
Kontakta oss
Telefon: 0921-10280 Telefonen är öppen: 10-17 alla vardagar. Mail: kundservice@glittra.se
Facebook: www.facebook.com/glittragarnaffar/
Kan jag ändra i min order?
Vi kan ta bort varor från din order, så länge den inte har plockats eller packats. Så fort den är behandlad kommer du få ett mail.
Det är tyvärr inte möjligt att lägga till produkter i din order, då vi inte kan öka beloppet du har godkänt, när du väl har genomfört din beställning. Du kan dock alltid ringa till oss och ta bort din första order, så länge den inte är plockad eller packad. Därefter kan du lägga en ny beställning och få med allt du vill ha! Det låter mera besvärligt än det är, ring oss, så ska vi försöka ordna det. ?
Telefon: 0921-10280
Hur snabbt levereras mitt garn?
Blixtsnabbt! Beställningar som läggs före kl. 15:00 skickas vanligtvis samma dag. Sedan lovar PostNord/DHL 4-5 vardagars leverans.
Får jag samma infärgning / dyelot?
Ja! Vi skickar alltid samma infärgning / dyelot i den färg du har beställt på ditt garn. Detta gäller för aktuell order. Om du beställer igen och vill ha samma infärgning / dyelot, kom då ihåg att skriva det i kommentarsfältet.
Kan jag beställa ett speciellt färgbad?
Om du vill ha en specifik infärgning/ dyelot skriver du det i kommentarsfältet när du lägger din beställning. Vi uppfyller dina önskemål så långt det är möjligt. I annat fall kommer vi att kontakta dig. Det är viktigt att du skriver följande i kommentarsfältet du önskar en specifik dyelot eller – du önskar en specifik dyelot, men du kan godta en annan, om den inte finns (vi levererar alltid det om vi kan) Kom ihåg att skriva vilket garn det handlar om och hela färgnumret som står angivet på banderollen.
Vad händer när jag har beställt?
Kort efter att vi mottagit din beställning får du en orderbekräftelse via mail. Om du inte mottagit någon orderbekräftelse kan det ha hamnat i din mails skräpkorg eller sorteras som reklam i din mails inkorg, så tänk på att titta efter där.
En annan anledning kan vara att du angivit fel mailadress vid beställningen. Om du inte fått något mail inom en timme efter det att du har lagt din beställning – kontakta då oss via kundservice@glittra.se.
Har min order gått igenom?
Du får en orderbekräftelse, till den mailadress du har uppgivit, nästan direkt efter ditt köp har blivit godkänt. Har du inte fått din orderbekräftelse kan du titta i din skräppost ifall den skulle hamnat där. Har du inte mottagit den alls, kontakta oss så hjälper vi dig!
Kan jag beställa via telefon eller mail?
Ja, det går bra men då är det bara swish som fungerar som betalningsalternativ.
Jag har inte fått ett meddelande från PostNord angående mitt paket?
Oftast ligger paketet på ditt utlämningsställe och väntar på att bli hämtat. Utebliven avisering från PostNord beror ofta på felaktigt angiven e-postadress eller telefonnummer. Vid utebliven avisering är du välkommen att kontakta oss på kundservice@glittra.se så kan vi ge dig paketets kollinummer och leveransstatus.
Kan ni slå ihop två beställningar?
Nej, det kan vi tyvärr inte, då vårt system inte tillåter det.
När får jag tillbaka betalningen för min retur?
Det kan ta mellan 1-3 veckor för oss att mottaga och behandla din retur. Klarna kommer därefter återbetala pengarna till dig eller ändra/makulera din faktura.
Glöm inte att få med information om dig själv såsom namn, mobilnummer, mail samt ordernummer så vi vet vem som skickat en retur till oss och snabbt kan behandla returen.
Läs mer under fliken Retur och Bytesrätt
Kostar det något att returnera?
Du betalar själv för returfrakten. Vid reklamation av skadade eller defekta varor, står vi för kostnaden.
Kan jag byta en vara till en annan vara?
Tyvärr så genomför vi inte byten. Du får istället lägga en ny order på vår hemsida och göra en retur på de varor du inte vill ha.
Ta kontakt med oss så kan vi hjälpa till med detta ?
Hur gör jag för att skicka något i retur?
Du skickar paketet till vår adress. och lägger i ett meddelande om dina önskemål. Vill du ha pengarna i retur eller ett tillgodokvitto? Vi hjälper dig oavsett ?
Mer information finns under fliken Returer och Bytesrätt. Om du har frågor, så är det bara att kontakta oss!
Vår returadress är: Glittra, Sturegatan 14, 96133 Boden
Hur betalar jag?
Våra betalningar går via Klarna när du handlar via Glittra.se och Swish när du handlar via vår kundservice.
Jag kan inte betala med Klarna faktura, varför?
Det är Klarna som avgör vilka betalningsalternativ du som kund får, det är en fråga om din säkerhet och Klarnas policy. Då det rör sig om personuppgifter har vi tyvärr inte tillgång till informationen. Du kan alltid kontakta Klarna för att få svar på varför du inte får tillgång till ett betalningsalternativ, det gör du på 08 120 120 10.
Har ni en rabattkod jag kan få?
Genom att följa oss på de sociala medier som t ex Facebook och Instagram, får du alltid våra rabattkoder och erbjudande först av alla. Vi rekommenderar också att du registrerar dig för vårt nyhetsbrev för att inte missa något.
Kan jag swisha?
Ja, det går utmärkt när du handlar via vår kundservice.
Har min order gått iväg?
Så fort din beställning har behandlats av oss, skickar vi ett mail till dig. Har du inte fått ett mail från oss, har ditt paket inte skickats än. Vi siktar på att skicka iväg ditt paket inom 24 timmar efter att beställningen bekräftats. Det kan dock, vid hög belastning, tillkomma en extra dags leverans.
Var är mitt paket?
Du kan se status på ditt paket via den länk du har fått på mail när ditt paket skickades. Står det endast ”Elektronisk förhandsinformation har mottagits” betyder det att ditt paket inte har scannats för vidare transport än. Så fort den skickas iväg så kommer vidare uppdateringar. Där kan du också hålla koll om paketet har levererats till dig/ett utlämningsställe.
Jag kan se att mitt paket har kommit till ombud, men jag har inte fått meddelande?
Ibland så missar postombudet att skicka ut en avi, eller så har de felaktiga uppgifter. Du kan såklart hämta ut ditt paket ändå. Använd dig av de 4 sista siffrorna i ditt spårningsnummer samt giltig legitimation. Spårningsnumret kan du se på spårningslänken som du mottagit på mail.
Det saknas något i mitt paket
Tyvärr kan det ibland uppstå fel på lagret. Du ska självfallet ha de varor du har beställt, så ring oss eller skriv ett mail, och kom ihåg att upplysa vilket färgbad det var på de nystan du mottog om du fick för lite av en vara.
Ångerrätt
Du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt gällande lag. Kunden har därefter 14 dagar på sig att returnera varan till Glittra. Alla varor måste returneras i samma skick och kvantitet som vid mottagandet, vilket också inkluderar originalförpackningen. Varan måste vara i ett sådant tillstånd att försäljning på nytt är möjlig.
Varorna får inte ha några luktgener eller annan skada som gör den osäljbar. Kostnaden för att skicka en vara retur står du själv för.
Reklamationsrätt
Reklamationsrätten täcker varor som har fel enligt gällande lag. Om du önskar att reklamera gällande fel på en beställd vara, så kontaktar du oss så fort som möjligt efter du har upptäckt felet. Du som konsument har 3 års reklamationsrätt.
Vi står såklart för returfrakten vid godkända reklamationer.
Tar ni alla paket i retur?
Vi tar alla paket i retur, så länge varorna är i nyskick. Produkter med luktgener och skadat emballage räknas inte som nyskick och kan därför inte tas i retur.
Jag har ett mönster som jag inte förstår. Kan ni hjälpa mig?
Absolut! Vi försöker hjälpa dig så gott vi kan med vår kunskap. Du får dock allra bäst hjälp hos producenten av mönstret. Skriv ett mejl till oss, så gör vi vad vi kan!
Kan ni skriva ut ett mönster, och skicka med det i mitt paket?
Ja det kan vi göra. Vi tar en liten avgift för utskriften.
Vi hjälper dig i största möjliga mån.
Vi är även Ravelry in store, vilket innebär att vi genom butiken kan sälja mönster genom Ravelry. Kontakta oss om det är något mönster du vill att vi hjälper dig med
Har du funderingar kontakta oss på mail kundservice@glittra.se
Jag har köpt ett digitalt mönster – hur får jag tillgång till det?
Digitala stickmönster och virkmönster erhålls som en länk via orderbekräftelsen. Du behöver bara trycka på länken varefter du laddar ner din digitala mönster. Det kan vara en bra idé att spara så att du alltid kan ladda ner mönstren igen om det behövs.
Hur säkert är det att handla på Glittra?
Det är fullständigt säkert och tryggt att handla online på Glittra.se. I Sverige är kraven på e-handelsföretag mycket höga vilket säkerställer att du som kund kan vara fullständigt trygg när du handlar hos Glittra.se och vi samarbetar med Klarna vilka har en av de bästa betallösningarna på marknaden.